Właściwe rozpoznanie potrzeb klienta - na tym etapie moje doświadczenie pedagogiczne i umiejętności pozyskiwania informacji od klienta tak istotnych w późniejszym sposobie rozwiązywania jego problemów. Zdarza się, że sprawa, która z pozoru wydaje się prosta, okazuje się pełną przeszkód.
Umiejętności gromadzenia i właściwej interpretacji dokumentacji kredytowej. Ten zakres dotyczy zarówno sytuacji finansowej klienta jak i stanu formalno-prawnego nieruchomości. To na tym etapie najczęściej rozstrzyga się powodzenie całego procesu kredytowego.
Wybór najkorzystniejszej oferty kredytowej - to tu procentuje moja dobra znajomość procedur bankowych przy uwzględnieniu nietypowych zasad kredytowania.
Pomoc w przejściu przez zagmatwane procedury bankowe - to najtrudniejsze zadania. Klienci oczekują ,że udział doradcy kompletnie zniweluje niebezpieczeństwo przypadkowej odmowy. Na tym etapie najwięcej zależy od dobrej współpracy doradcy z pracownikami banku. Co zrobić w danej sytuacji, z kim rozmawiać i jak, aby sprawie nadać właściwy bieg, a w razie czego szybko zmienić bank i gdzie indziej szukać kredytu.
Pomoc w zawarciu umowy kredytowej i uruchomieniu środków-tu istotne jest wyjaśnienie klientowi prostym językiem najważniejszych zapisów umowy kredytowej, warunków uruchomienia kredytu, wymogów jakie należy dopełnić po jego uruchomieniu.